Zdjęcie ślicznej dziewczynki urodzonej z zespołem Downa zdobi opakowania z jogurtem dla dzieci. Na taką niecodzienną kampanię reklamową zdecydowała się jedna z firm w Irlandii.
Mała Abby Dillon została wybrana jedną z czterech twarzy Glenisk's Organic No-Added-Sugar Baby Yogurts (eko-jogurty bez dodatku cukru, przeznaczone dla dzieci, produkowane przez firmę Glenisk Organic Dairy).
 
19-miesięczna Abby została jedną z 14 finalistów wybranych spośród 4,5 tys. dzieci zgłoszonych do konkursu #SweetBaby organizowanego przez producenta jogurtów.

Mama dziewczynki udzieliła wywiadu dziennikowi „Irish Independent”. Powiedziała, że jest niezwykle dumna ze swojej córeczki. „To dla nas bardzo ważne, ponieważ istnieje tak wiele nieporozumień i różnych starych stereotypów dotyczących osób z zespołem Downa. Myślę, że ukazywanie (tych osób) w mediach jest pierwszym krokiem w kierunku obudzenia świadomości społeczeństwa, przełamania stereotypów, a ostatecznie akceptacji".

Matka Abby opowiedziała o swoim doświadczeniu urodzenia i wychowywania dziecka z zespołem wad wrodzonych. „Kiedy Abby urodziła się, przeżywaliśmy straszne chwile, ponieważ nie znaliśmy innych niemowląt z zespołem Downa. Gdybyśmy wtedy mieli taką wiedzę, jaką mamy teraz, nie bylibyśmy tak przerażeni. Ludzie powinni w końcu zrozumieć, że dzieci z zespołem Downa są prawie takie same jak reszta dzieci, to znaczy: bardziej są podobne niż różne”.

Emma Walls, dyrektor ds. marketingu firmy Glenisk, powiedziała, że Abby jest bardzo naturalna. „Miała wielką uciechę z pozowania do zdjęć – śmiała się i była pełna energii. Jej zdjęcia są po prostu piękne. Była tak autentycznie naturalna, że wybraliśmy ją, aby reprezentowała nasz jogurt o smaku naturalnym. Cieszymy się, że jej zdjęcie znalazło się na opakowaniach firmy Glenisk”.

[Tłumaczenie i opracowanie własne HLI Polska na podstawie serwisu informacyjnego SPUC – 19.07.2017 r.; także: „Irish Independent” - 18.07.2017 r.]
 
Zdjęcie: Obwoluta opakowania jogurtu firmy Glenisk