Friends HLILogoHLI Human Life International - Polska
Polski serwis pro-life

       Korytarz sensoryczny powstał w Szkole Podstawowej nr 4 im. Królowej Jadwigi w Ostrowie Wlkp. To pierwsza placówka edukacyjna w mieście, która stworzyła miejsce dla dzieci z autyzmem, ADHD i zespołem Aspergera. Pomysłodawcami stworzenia korytarza sensorycznego są pracownicy Szkoły Podstawowej nr 4 im. Królowej Jadwigi w Ostrowie Wlkp.

„Pragnęliśmy stworzyć przestrzeń wspierającą uczniów  w codziennym funkcjonowaniu i nauce. Korytarz wspiera rozwój zmysłów, koordynację ruchową i koncentrację, a jednocześnie jest świetną formą zabawy” – powiedziała dyrektor Renata Spodzieja.

Dodała, że korytarz ma walory nie tylko edukacyjne, ale także terapeutyczne. „Dzieci mogą w nim rozwijać swoje umiejętności społeczne, uczyć się samoregulacji oraz lepiej radzić sobie ze stresem. Dzięki różnorodności bodźców strefa ta jest przystosowana do potrzeb każdego ucznia, zarówno tego wymagającego szczególnego wsparcia, jak i dziecka zdrowego – wskazała.

Wspomóż obronę życia
.

Dzieci będą mogły grać w różne gry edukacyjne, dydaktyczne i sportowe. Tych gier jest ponad dwieście. Mamy specjalne pomoce dydaktyczne, które można dotykać, bawić się nimi i w ten sposób dzieci mogą odreagowywać emocje – zaakcentowała Renata Spodzieja.

[Za: naszdziennik.pl/EKO, PAP, zdj.Unsplash//la-rel-easter]