Amerykański producent lalek, firma Mattel, wprowadza do sprzedaży pierwszą lalkę, która reprezentuje osobę z zespołem Downa. - To wiele znaczy dla społeczności osób z ta chorobą. Mogą one po raz pierwszy bawić się lalką Barbie, która wygląda tak jak oni - przekazała prezes organizacji skupiającej osoby z zespołem Downa. Nowa lalka jest częścią linii Mattel Barbie Fashionistas, która ma na celu zaoferowanie bardziej zróżnicowanych reprezentacji piękna i zwalczanie stygmatyzacji niepełnosprawności fizycznej - przekazał portal CNN.
Poprzednie Barbie Fashionistas zawierały lalkę z protezą nogi, lalkę z aparatem słuchowym, lalkę na wózku inwalidzkim oraz lalkę z bielactwem, które powoduje utratę pigmentu skóry. W przypadku najnowszej Barbie, Mattel przekazał, że ściśle współpracował z National Down Syndrome Society (NDSS) nad kształtem lalki, jej ubraniem, akcesoriami i opakowaniem, aby mieć pewność, że dokładnie reprezentuje ona kobietę z zespołem Downa.
To wiele znaczy dla naszej społeczności. Osoby z zespołem Downa mogą po raz pierwszy bawić się lalką Barbie, która wygląda tak jak oni - przekazała Kandi Pickard, prezes i dyrektor generalny NDSS. Jest to ogromny krok naprzód dla integracji i moment, który świętujemy. – dodano.
W obliczu spadku sprzedaży lalek firma Mattel stworzyła nowe Barbie. Firma przyjęła nowe podejście do swojej 64-letniej marki lalek Barbie. Mattel od dawna spotykał się z krytyką za przedstawianie dziewczynkom wzoru kobiecego typu ciała o nierealistycznych proporcjach.
Lalki przez dziesięciolecia były smukłymi blondynkami z obfitym biustem na wysokich obcasach. W 2016 roku, w obliczu spadku sprzedaży lalek, Mattel stworzył nowe Barbie w bardziej realistycznych kształtach.
Najnowsza lalka była recenzowana przez specjalistę medycznego. Wprowadzono nową twarz i rzeźbę ciała ilustrującą kobiety z zespołem Downa. Twarz tej Barbie charakteryzuje się bardziej okrągłym kształtem, mniejszymi uszami, płaskim mostkiem nosowym i lekko skośnymi oczami. Mattel przekazał, że nowy wzór sukienki Barbie z rękawami - posiada motyle i żółte i niebieskie kolory, które są symbolami i kolorami związanymi z budowaniem świadomości ws. zespołu Downa.
Naszym celem jest umożliwienie wszystkim dzieciom zobaczenia siebie w Barbie, a jednocześnie zachęcenie dzieci do zabawy lalkami, które nie są podobne do nich samych - oświadczyła Lisa McKnight, wiceprezes wykonawcza firmy Mattel. Dodała, że celem lalek jest przeciwdziałanie stygmatyzacji społecznej poprzez zabawę. Zabawa lalką może uczyć zrozumienia i budować większe poczucie empatii. Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić Barbie z zespołem Downa - podsumowała McKnight.
[Za: polsatnews.pl, Twitter/CNN]